Sådan laver du en virksomhedsprofil - og får mere ud af Instagram

instagram Apr 26, 2019

Har du lavet din profil om til en virksomhedsprofil på Instagram? Ellers er det på tide. Det er let at gøre og der følger en del fordele med, da du får flere funktioner end på din personlige profil - og så er det gratis.

Bemærk: For at kunne lave en virksomhedsprofil på Instagram, skal din virksomhed have en Facebookprofil, og dine opslag på Instagram vil være tilgængelige for alle.

Sådan gør du:

  1. Først skal du gå ind på din profil på Instagram, har du ikke sådan en endnu, skal du først oprette en profil.
  2. Når du er logget ind, går du væk fra nyhedsfeedet og ind på din profil. For at komme ind til funktionen, hvor du kan skifte til en virksomhedsprofil, skal du klikke på tandhjulet (indstillinger) som er i øverste højre hjørne.
  3. Her vil der komme en liste med flere muligheder frem. Tryk på “skift til virksomhedsprofil”, her skal du tilkoble din Instagramprofil til din virksomheds Facebookprofil, ved at logge ind.
  4. Når du er logget ind, vil du opleve at din Instagramprofil har fået et nyt setup. Her vil du blandt andet kunne indtaste profil - eller virksomhedskategori samt dine kontaktoplysninger som: e-mail adresse, telefon nr. og din placering. Tryk derefter på færdig.

Hvad får du adgang til?

Nu har du fået nye muligheder på din profil, og en af de største fordele er, at du nemt kan få adgang til statistikker som giver data omkring dine følgere.

Gå igen væk fra nyhedsfeedet og ind på din profil, tryk øverst i højre hjørne og derefter på “indblik” som har et icon med et søjlediagram.

Her kan du få et indblik over aktivitet, indhold og din målgruppe. Se hvor mange kvinder og mænd der følger med, deres alder og deres geografiske placering. Opdag hvornår de er aktive og se hvor mange nye følgere du får hver uge. 

Derudover kan du se hvor godt dine egne opslag klarer sig, både i billedfeedet og i story. Se hvor mange profilbesøg du har haft den sidste uge, klik til din website, e-mail og telefon, og hold øje med din rækkevidde og eksponeringer. 

Der er nu mulighed for at du kan promovere/booste i Instagram feedet eller i story, og du kan se hvor godt dine egne billeder klarer sig i rækkevidde, eksponeringer og hvor eksponeringerne kommer fra: Startside, din profil, hashtag eller andet.

Gå selv på opdagelse og lær dine følgere meget bedre at kende, så du kan dele dine opslag på de bedste tidspunkter - og dele det indhold der har deres interesse. 

I sidste ende, så vil det gavne dig selv og din profil.

Læs også: Få flere følgere på Instagram: 17 råd der virker

Bliv en del af La Chika Community!

Modtag vores nyhedsbrev, og få adgang til vores fællesskab og netværksside, hvor du kan netværke og sparre med andre iværksættere, bloggere og influencers. Det koster kun din emailadresse at blive medlem.

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.